Katholieke Scholen Regio Deinze
belangrijkste waarden van ons
OPVOEDINGSPROJECT
terug the vinden in volgend bijbelverhaal:
Hij vertelde hun deze gelijkenis: “Iemand had een vijgenboom in zijn wijngaard geplant en ging kijken of de boom vrucht droeg, maar hij vond geen vijgen. Hij zei tegen de wijngaardenier: “Al drie jaar kom ik kijken of de vijgenboom vrucht draagt, maar tevergeefs. Hak hem maar om, want hij dient tot niets en put alleen de grond uit.” Maar de wijngaardenier zei: “Heer, laat hem dit jaar nog met rust, tot ik de grond eromheen heb omgespit en hem mest heb gegeven, misschien zal hij dan het komende jaar vrucht dragen en zo niet, dan kunt u hem alsnog omhakken.” (Lc 13, 6 – 9)

Op onze scholen verwelkomen we iedereen gastvrij, van welke
levensbeschouwelijke of religieuze achtergrond ook. Als katholieke
dialoogschool beschouwen we de ouders als nauw betrokken partners voor
de opvoeding en vorming die de school aan hun kinderen verstrekt.
We stemmen het leerproces zoveel mogelijk af op de ontwikkeling van ieder kind en focussen daarbij op:
de pedagogie van de verbondenheid, want leren is een sociaal gebeuren en een wederzijdse verrijking.
de pedagogie van de hoop, want we geloven in de groeikansen van kinderen rekening houdend met hun talenten en mogelijkheden.
de pedagogie van het geduld, want onderwijs en opvoeding afstemmen op de grenzen en beperkingen van het kind vraagt een geduldige aanpak.

